رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: انس با قرآن ملت ایران اسلامی سبب زمین خوردن نظام سلطه در سراسر جهان شده است.

انس با قرآن ملت ایران، نظام سلطه را زمین‌گیر کرده است

حجت الاسلام سید مهدی خاموشی عصر چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ در آئین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات اوقاف استان تهران اظهار داشت: با توجه به استعداد و ظرفیت موجود در عرصه قرآنی کشور، می توانیم ام القرای حفظ و تلاوت قرآن کریم در جهان اسلام باشیم.

وی با تاکید بر اینکه از قاریان و حافظان قرآن کریم می خواهم گوی سبقت را در عرصه نورانی قرآن از سراسر جهان بربایند، ادامه داد: حال که توانسته ایم سالها در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم پس می توانیم در مسائل قرآنی نیز ام القرای عرصه قرآنی باشیم.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر اینکه علاوه بر تلاوت قرآن باید به مفاهیم این کتاب نورانی نیز توجه کنیم، افزود: رهبر معظم انقلاب سالهاست که می فرمایند با سبک زندگی قرآنی باید به دنبال جهش علمی باشیم.

خاموشی ادامه داد: در هر خانه ای که قرآن خوانده می شود نور الهی درآن خانه منور می شود. خواندن قرآن سبب روش شدن دلها می شود.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار داشت: سبک زندگی قرآنی رهبر معظم انقلاب سبب ایستادگی ایشان و عقب راندن نظام سلطه شده است.

پیام اربعین جهانی است
خاموشی با بیان سخنانی درخصوص جایگاه و ارزش بالای معنوی اربعین و اینکه پیام اربعین جهانی است، اظهار داشت: امروز در هیچ نقطه ای از جهان وجود ندارد که آثاری از اربعین و نامی از آن دیده نشود.

وی ادامه داد: پرچم سیدالشهد(ع) بلند است و دنیای مادی نمی تواند در مقابل این حرکت ایستادگی کند.

خاموشی اظهار داشت: ندای اربعین طی تاریخ طنین انداز شده و خبر از تغییر و تحول در دنیا می دهد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: حرکت جهانی اربعین نشان از زمزمه نزدیک شدن به ظهور است.

مرکز کانونی و مرجعیت قرآنی تشکیل شود
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران نیز در ادامه آئین اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم گفت: برای توسعه و ترغیب جامعه به سمت قرآن تلاش های زیادی صورت می گیرد اما کافی نیست و باید به سمت ایجاد مرکز کانونی و مرجعیت قرآنی حرکت کنیم.

حسن میر کریمی ادامه داد: تاکنون سعی کرده ایم در عرصه مسائل قرآنی در حد توان و حتی بیشتر تلاش کنیم و امیدوارم اگر کمی و کاستی هم وجود داشته ما را عفو کنند.

اختتامیه چهل و هفتمین دوره مسابقات اوقاف استان تهران که در هتل ارم تهران برگزار شد. پس از انتخاب نفرات برتر از بین ۲۹۵ شرکت کننده خواهر و برادر با اهدا جوایز نقدی و لوح قدردانی کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.